vrijdag 8 november 2013

Waar doe ik boodschappen?

Hoewel ik vroeger graag bij de Jumbo boodschappen deed, doe ik ze nu voornamelijk bij de Albert Heijn. Dit komt met name doordat de Appie op zijn huismerk producten aangeeft of deze glutenvrij zijn. Dat betekent overigens niet dat ik het dan maar klakkeloos meeneem, ook met een glutenvrij logo lees ik altijd de ingrediënten na. Het scheelt alleen wel een hoop zoekwerk.
Wat ik ook prettig vind van boodschappen doen bij de Albert Heijn is de bonuskaart. Deze houdt voor mij bij wat ik koop. Hierdoor is het ook goed mogelijk om online boodschappen te doen en deze thuis te laten bezorgen of op te halen bij een checkpoint. Ik kan namelijk zien wat ik de laatste keer gekocht heb en de keren daarvoor, zodat ik bijvoorbeeld weet welk vleesbeleg glutenvrij is.
Tegenwoordig heeft de AH ook een groot assortiment glutenvrije producten toegevoegd, nog een pluspunt.

Voor het glutenvrij brood dat ik zelf bak bestel ik het meel bij de Glutenvrijemarkt. Samen met meel van Doves Farm, voor cake en koekjes en de ontbijtproducten, havermout, muesli, cornflakes (ook bij de AH) en de broodverbeterpasta. Helaas verkopen ze niet de zadenmix van le Poole. Deze voeg ik altijd toe aan het brood voor extra vezels. Anders zou ik met deze 2 winkels alles kunnen kopen wat we nodig hebben.

Voorheen kocht ik meel en de zaden nog weleens bij de Ekoplaza. Helaas verkopen ze de producten van Le Poole niet meer. Het kan besteld worden, maar na een paar slechte ervaringen, bijna 2 weken wachten op een bestelling, heb ik een andere oplossing voor mijn zaden gezocht.

Ik bestel de zadenmix nu bij Leef.nl, ze noemen zichzelf een online medisch warenhuis. Hier vind je hun glutenvrije producten. Voor 16.00u besteld is morgen in huis. Bij bestellingen tot € 50,- zijn de bezorgkosten € 1,95. Daarboven bezorgen ze gratis. Vergeleken met de meeste andere glutenvrije online winkels erg snelle bezorging met zeer lage bezorgkosten.

Verder ga ik soms naar de Toko. Hier verkopen ze veel producten op basis van rijst en cassave. De vrolijke gekleurde cassave chips zijn voor kinderen een geweldige traktatie. En voor onderweg zijn de zout/zoete rijstkoeken, per 2 verpakt, ideaal.

1 opmerking:

  1. Ik zou dit eens delen met AH als ik jou was, goede reclame voor ze. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen