maandag 26 december 2011

Amandelstaaf

Vandaag maakte ik met de rest van de amandelspijs een amandelstaaf of banketstaaf zo je wilt.



Voor de amandelstaaf heb ik het glutenvrije bladerdeeg van DS uitgeprobeerd, dit vond ik in de vriezer bij de Jumbo.

Bereidingswijze:
Op de verpakking van het bladerdeeg, dat is 1 grote lap, staat dat je hem 3 uur in de verpakking moet laten ontdooien. Daarna heb de lap in tweeën gesneden, het is erg breekbaar deeg. Met een beetje glutenvrije meel uitgerold, wordt hij wat soepeler van. De spijs ook met wat meel tot een worst rollen, een stukje korter dan het deeg. De spijs op het deeg leggen, randen met water bevochtigen en dicht rollen. Met de rand naar beneden op een bakplaat leggen. Op de bakplaat had ik bakpapier gelegd wat ik even vochtig onder de kraan heb gemaakt. Van dit deeg kun je dus 2 staven maken. Bestrijk ze voor je ze de oven in zet even met wat losgeklopt ei.

Bakken op 200 gr, ongeveer 30 minuten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten